Başlığı görüp birde rijkaard resmi görünce eleştiren bir yazı beklentisi olabilir..Evet eleştiricem ama rijkaard'ı değil..Onu eleştirince adam oldum sanan zihniyeti..
Aslında sorun biraz genlerimizde..Millet olarak "sabır" ve "hoşgörü" kelimelerinin anlamlarını bilmediğimiz aşikar bir gerçek..Bu her alanda olduğu gibi spor alanında da böyle..
Rijkaard gibi bir kariyer'in türkiye'ye gelmesine çok sevinmiş ama bir o kadar da endişelenmiştim..Neden ? Gerizekalı basın,spor yorumcusu,dangalak taraftar profili üçlüsü iş başı yapıp bu adamı kaçırtacak diye..Endişelerimde haksız olmadığım ortaya çıkmaya başladı..Biraz açalım şu üçlüyü..
Efendim basın olayına fazla girmemek lazım..Genellikle medya'da fenerbahçe ağırlıklı bir basın olduğunu biliyoruz..Bu açıdan basın'ın rijkaard'a ve galatasaray'a sallaması beklenen bir olay..
Köşe yazarları olayı ilginç..Rijkaard için "futbol'u bilmemek" , "Teknik adamlıktan çakmamak" , "Adam yerine bile koymamak" ifadelerini yapanların hepsini galatasaraylı köşe yazarlarının çıkarması traji komik bir durum..Hatta durum öyle bir hal aldıki fenerbahçe ve beşiktaş'lı bazı spor yazarları "yapmayın beyler ayıptır" gibisinden yazılar yazmak zorunda kalıyor.
Gelelim Dangalak Taraftar Profiline..Türkiye'de yaklaşık sayısının 60 milyon civarında olduğunu düşünüyorum..Bu tür genellikle "YANAR - DÖNER " özelliğine sahiptir..Nasıl yani...Şöyle..
Takım maç kazandımı bunlardan iyi taraftar yoktur..büyük başkan, teknik adam imparator,futbolcular ise gerarard , messi ile kıyaslanır..hatta real madrid,barceolana gibi takımlarda rahatlıkla ilk 11 oynayabilecekleri söylenir..
Oda nesi..Takım maç kaybetmiş..Yönetim istifa..Başkan defol..Teknik adam bas git..Çakmıyon futboldan..yılmaz vural gelsin..bu gerizekalıya topçu diyenin..,ninem bundan iyi topçu..bizim halı sahada bundan iyileri var..bir daha izlemicem maçı..v.s
Bu tiplerin en sevdiğim yanları ntvmsnbc'deki spor haberlerine yorum yapmaları..iyi oluyor ..Stresli bir gün sonunda baya güldürüyor..Gerçekten memlekette alex ferguson'dan bile daha bilgili bu kadar taraftar olması iyi bişi..
Rijkaard ilk geldiğinde bu tür genellikle şunu demiştir.." Ya benim bu sene bi iddaam yok..seneye barça gibi oynayalımda kafi"..5 maç sonra " Bu sene şampiyonuz ya..100 golü geçeriz..kadıköy'de 7-8 atarız.."..şimdi " şampiyonluk rijkaard üzünden gitti..hemen gönderilmeli..abdullah avcı bundan daha iyi hoca"
Yani tek kelimeyle OHA..Hakikaten rijkaard'ın gitmesi lazım..Gitsinki bu rezillikleri daha fazla görmesin.Zaten görmediği şeylerin çoğunu burda görmeye başladı..Herhalde kimse ona tribünden saldırmamıştı teknik adamlık kariyerinde..Görmüş oldu..Boğazınada sarılmamışlardır herhal..Onuda gördü.. Yakında otobüsün önünü kesip yumurta atan,istifa diyen taraftarıda görür..
Rijkaard'ı eleştiriyorsunuz da..Neye dayanarak eleştiriyorsunuz..Barcelona olmasını bekliyorsunuz takımında hiç mi kadroya bakmıyorsunuz..
Rijkaard pasa dayalı,hız futbolu oynatmak istiyor..Peki oynıyalım..Oynıyalımda..Pas Nedir ??
Evet..Güzel soru..Avrupada sıradan bir oyuncu temel futbol bilgisine sahiptir..Nedir bunlar..Pas,pozisyon alma,kademe v.b
Galatasaray kadrosunda bunları bilen oyuncuları bi sayın bana..Bizim takımımızda daha temel futbol bilgisine sahip olmayan ama a milli takımda oynayan oyuncular var..Ve siz bu adamlarla rijkaard'ın total futbol oynatmasını bekliyor ,oynayamayınca eleştiriyorsunuz..Hangi hap'ı kullanıyorsanız bırakınız..Yan etkiler başlamış.
Tamam takım şampiyonlukdan kopmuştur , CL biletide uçmuştur..ama zaten bu seneden bir şey beklememek gerekli değil mi ?? Adamın oyun formatına uygun oyuncular yok iken şampiyon olamaması..ligi ilk 5'de bitirmesi çok mu büyük başarısızlık..
Biraz sabır...çok değil 1 yıl daha..
Ne yapmalı..
Mehmet topal , Servet gibi premiere league'de oynama HAYALİ'ndeki oyunculara fırsat verilemli..teklif gelince satılmalılar..Bi gitsinler oynasınlar bakalım..Jo gibi disiplinsiz oyuncular anında gönderilmeli..Takım içinde galatasaray'dan daha büyük olduğunu sanan oyuncular var..Bu arkadaşlara yol verilmeli..Yerli oyuncu kadrosu rijkaard'ın oynatmak istediği sisteme uyan özelliklere sahip genç oyuncularla takviye edilmeli..Bu sisteme uymayan kadrodaki oyuncular adına bakılmadan gönderilmeli..
Orta sahaya en basit örnek ile iki adet emre belezoğlu şart..Savunmaya neill'in yanında emre güngör'de ısrar edilmeyecekse bir transfer şart..Allah rızası için bir de sol bek..Burda kritik nokta iki orta saha oyuncusu..
Seneye bunlar yapılır..takım yine bu kötü oyunu sergilerse buyrun eleştirmeye hakkınız o zaman var...
Bu arada maçta rijkaard'a ağzından salyalar çıkararak küfürler eden,fırsat bulsa dahaya inecek olan şey meğerse insanmış..Uzakdan bakınca emniyeti arama gereği hissettim." Hayvanat bahçesinden kaçan AYI'yı buldum " diye..

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder