27 Mart 2010 Cumartesi
Şampiyon Mao Asada..
Torino'daki dünya şampiyonasında beklenen final Mao Asada ile Kim Yu Na kapışmasıydı..Olimpiyatların rövanşıda diyebiliriz buna..Kısa programda Kim Yu Na hayranlarını ( biride ben tabiki ) şaşırtan bir şekilde beklenen den oldukça düşük bir puanda kalınca 10 puan'lık farkında avantajıyla Mao Asada'nın rahat bir şekilde şampiyon olmasını bekliyordum ..1 ay önce olimpiyatlarda açıkçası Mao Asada'nın çok daha risk oranı ve zorluk derecesi yüksek bir seri sunduğunu görmüştük..Ama iki yerdeki hatası ve kısa programda Kim Yu Na'ya birazda fazla verilen puanların etkisiyle Kim Yuna rekorları kırarak şampiyon olmuştu..
1 ayda ne değişti..Çok basit ..Kim yuna son 1 ayda genellikle reklam kampanyaları , basın v.b medya kabusu ile uğraşmak zorunda kalınca konsantrasyonda belli oranda dağılmış.Mao asada ise tipik bir japon sporcu gibi disiplinli ve konsantreydi.
Olimpiyatlarda sundukları serbest program serilerini burda da aynen sundular..Fark Mao asada'nın olimpiyatlarda iki yerde yaptığı hatayı burda yapmamasıydı..Kim yuna'da bir kere düşüp , bir hareketide pas geçmesine rağmen çok başarılı bir seri sundu..
Ancak..bu nasıl bir olaydır ki hatasız ,zorluk seviyesi daha yüksek hareketler yapan Mao Asada 129.5 puan alırken..Kim Yuna 130 puan'ı aldı..Burda ne kadar Kim YuNa hayranı olsam da açık şekilde hakemlerin olayı biraz abarttığını düşünüyorum.Burdan Mao Asada'nın 3'lü axle'larını 2'li sayan teknik uzman'ın da en yakın zamanda gözlerini bir doktora göstermesini tavsiye ederim..
Kira korpi malesef bildiğiniz gibi..Son çıktığı 3 organizasyonda yani avrupa şampiyonası , olimpiyat ve torino'daki dünya şampiyonası aynı yerde aynı hata ile başladı programına..Çok ilginç gerçektende.Serisinin başındaki Lutz'a çıkarken sürekli hata yapıyor ve her seferinde kafası ilk hatada kalıyor , daha fazla hata yapmaya başlıyor..Bunları aşması lazım artık..
Mika Ando 2007 tokyo'dan sonra nihayet kendi performansını gösterdi..Eğer kısa programdaki o iki basit hatayı yapmasa rahatlıkla 3. bitirebilirdi..Olsun en azından kendisine güveninin geri gelmesi açısından iyi oldu..Önümüzdeki dünya şampiyonasında şampiyonluk adayları arasına girecektir..
Mirai Nagasu 16 yaşında..İlk katıldığı organizasyon olimpiyatlar olmuştu ve orada 4.olarak herkesi şaşırtmıştı..Dünya şampiyonasında da kısa programda Mao Asada'nın önünde 1. olarak acaba dedirtmişti..Açıkçası ben bile bir an Mao Asada'ya verilen saçma puan'dan sonra nagasu'nun hatasız bir seri sonrası şampiyon olabileceğini düşünmüştüm..İyide başlamıştı ama bir denge sorunu sonrası hem ritmin hem konsantrasyonu'nun biraz kaybedinde genel sıralamada 7. bitirebildi yarışmayı..Ama genede büyük bir başarı..Unutmayın bu kız henüz 16 yaşında..Ve daha bu büyükler sınıfında katıldığı 2. organizasyon..Böyle gelişmeye devam ederse Kim Yu Na - Mao Asada çekişmesine 3.aktör olarak katılacaktır.
Aslında kendisini eleştirmek istemiyordum ama olimpiyatlardan sonra burda'da yaptığı yorumlarla ekran başında beni sinir eden tuba karademir'e de sen kaymana bak demek gerekli sanırım..
Kendisindeki düşüşün farkındadır umarım..Açık bir şekilde heyecanını kontrol edememe sorunu var..Ayrıca kira korpi'de de gördüğümüz hata yapınca ona takılıp kalma sorunuda hiç de önemsenmicek gibi değil..Spiker sürekli antremanlarda bunları yapıyor inanın diyor..Tamam zaten bizde inanıyoruz..Biliyoruz tuba yetenekli bunları yapabilir ve yapıyorda..Ama antremanda iyi kayanlara madalya vermiyorlar maalesef..Bu heycanınızı kontrol etmeyi öğrenmeli ve rahat kaymalısınız ki hatasız bir seri çıkarabilesiniz.
Yarışma boyunca her eleştirisine dikkat ettimde..bir zaman sonra gerçekten çekilmez bir hal alıyor..Biraz fazla çok bilmiş modda yorumluyor ki hoş değil..Adama sen yapta görelim derler..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)





Hiç yorum yok:
Yorum Gönder