15 Eylül 2010 Çarşamba

Bursaspor - Valencia ...Yönetim Şekli + Organizasyon + Lig Kalitesi = Hüsran

Maç öncesinde çoğu kişinin aksine Valencia'nın genç kadrosu ile Bursa'yı çok rahat yeneceğini düşünüyordum..Sahada gördüklerimizde beni yanıltmadı..Maçın tamamında topa sahip olan , oyunu yönlendiren , tempoyu ayarlayan taraf Valencia' ydı..Bursa ise daha çok suda çıkmış balığa benziyordu .Maç boyunca organize gelişmiş sadece 1 atakları olması ,rakip yarı sahaya bile geçememeleri durumun vahamiyetinin göstergesi..


Neden Bursa bu duruma düştü gelim madde madde inceleyelim ;

1- Yönetim : 
Bence 1.derecede suçlu yönetim..Basiretsiz ,hala daha profosyonelleşememiş bir yapının Şampiyonlar Ligi'nin ne olduğu hakkında hiç bir fikri olmamasına şaşırmamak gerekir.Sezon sonunda şampiyonluk geliri ve şampiyonlar ligine giriş gelirinin üstüne Fenerbahçe'nin de elenmesi ile gelen 5 milyon euro'luk geliri eklediğinizde 45 milyon dolar bir nakir para elinize geçiyor..Peki Bu kadar büyük bir rakam ile nasıl oluyorda Hüsayin cimşir hala sahada oyun kuruyor ??

Takımın santrafor , 2 orta saha ,stoper ve bek ihtiyacı ortada..Gidilecek lig şampiyonlar ligi ..Yapılan takviyeler wederson , insua ,nunez, steinert,svenson,stephanov ..Neden takımın çehresini değiştirecek yıldız yok ..cevap " efendim takımın dengesini bozmak istemedik.." Buna anca gülünür..Siz şuna Klübe para vermiş yöneticiler ve başkan hazır sıcak para gelmişken paralarını geri aldılar , transferede para kalmayınca ahı gitmiş vahı kalmış insua , wederson felan aldık desenize !!!

2- GS - FB - BJK :
Bursaspor'un dünkü halinin diğer sorumlsuda 3 büyükler..O kadar kötü durumdalarki Bursaspor onları yenip şampiyon olunca "Tamam ya bizim kadromuz yeterli " dedi tabiki..Maçta açık şekilde gözüktü ki adı SÜPER kendi BALON ligimiz hakikaten hollanda ligi seviyesinde..Hüseyin türkiye liginde sırıtmıyor belki ama dünkü maçta düştüğü durumu açıklayacak tek kelime aciziyet..

Keza ömer erdoğan'a maç başımda ÇİN SEDDİ yakıştırması yapan gerizekalı spikere maç sonunda sormak lazım nooldu çin seddine ?

Stephanov türkiye şartlarında yeterli bir transfer olabilir ama dünkü maç bu adamın neden avrupada hiç bir klübe gidemediğini götermiş oldu..


insua'ya bu kadar para verene kadar ceyhub eriş'e para verselermiş daha fazla verim alırlarmış..

Ozan denen futbol özürlüsünün defosuda dün ortaya çıktı açıkça..Volkan şen'de olduğu gibi..tek farklılıkları hız..oda türkiye lginde..Avrupada her topçu koşuyor..

3- Ertuğrul Sağlam :
Geçen sezonku tarihi başarısını alkışlamak lazım..Bu kadro ile her ne kadar 3 büyüklerin kötü durumu ortada olsada şampiyon yapmıştır takımı..Türkiye şartlarında olağan üstü bir başarıdır..

Ama işin taknik bölümüne bakarsak bu sezon bursa'nın bir yerlerde kaba tabirle tıpayı patlatacağı belliydi..Geçen sezon Bursaspor bir kaç sezon önce küme düşüp lige dönmüş sıradan bir takım muamelesi görüyordu diğer anadolu takımlarında..Doğal oalrak anadolu takımlarıda 4 büyükler gibi bursa'yı yenmek için oynadılar..Ve ertuğrulun tamamen rakibin oyununu bozup kontra'ya çıkmaya dayalı planına tereyağ sürdüler..

Ama Bursa'nın şampiyonluğu sonrası işler değişti..Artık anadolu takımları Bursa maçlarına bileniyor..Vede artık Saldırması gereken takım Bursa..Bu sezon sivas maçında Bursa çok zorlandı..Eskişehir maçında eskişehir'in 3 oyuncusunun sakatlanması ile şans eseri bir galibiyet aldı..Ben bunu söylerken bana "Hayır vursa oyunu söktü aldı , rakibi sürklase etti "diyenlerin suratını görmek istiyorum bugün..

Şampiyonlar Ligini Türkiye Ligi sanmak ertuğrulun yapısında var..BJK'da ikende avrupada başarılı sonuçlarından ziyade hezimetleri akla gelir..Malesef ertuğrul hoca yine aynı mantalitede devam etmiş..Kendi sahanda kapanıp kontra atağa çıkma isteği bunu hüseyin gibi bir adam ve bitmiş insu ile yapmaya çalışmak ne kadar büyük hataysa sercan'ı kenarda oturtup nunez ile başlamakda ayrı bir komedi..

Maça turgay veya secan ile başlasa Bursa bu kadar baskı yemezdi..Gerideki stoperler ileri çıkamaz , bu kadar oyunu ileri çıkaramazdı valencia..ama ertuğrul Valencia'yı sivasspor zannetti sanırsam..Kontra yapmasına izin verecekler zannetti..Valencia bursa'nın her kontra denemesini daha başlamadan top kaptırdıklarında yaptıkları hücum pres ile bitirdi..Buda yere göğe sığdırılamayan bursalı futbolcuların daha defansdan top çıkaracak teknik ve zeka ya sahip olmadıklarınıda açıkça gösterdi..15 milyon euroluk sercan , volkan ve ozan üçlüsünden ispanya'da herhangi bir takımda hangisi oynar dünkü görüntüde..


Malumun ilanı oldu malesef..Kadroya hiç bir takviye yapmadan , zihniyet değişmeden Şampiyonlar ligine girmek hiç akıl işi bir durum değildi..Manchester'in Glasgow ile berabere kalmasına sevinenlerede şaşıyorum..Valencia deplasmanında olası bir beraberlik alıcak United hedef maç olarak Bursa maçını seçecek dahada bilenecek..Ayrıca grupda 3. olmayı bile beklemeyen Glasgow'da artık olaya dahil oldu..

Dün seyrettiğim Bursa forveti etkisiz diye ispanya'da eleştirilen valencia'dan 4 gol yiyorsa rooney ne yapar bilemiyorum..

Hiç yorum yok: