17 Temmuz 2009 Cuma

Yurtdışına Yerleşmek ?



Şunun şurasında 30 yaşıma girmeme 15 gün kaldı..Ne kadar zamanda geçti 29 sene anlayamadım desem yeridir..İnsan hayatı kısa..Düşündüğünüzden de kısa..Malesef çoğu kimsede bunun farkında değil :)

Hayatımın tam 29 senesini bu ülkede geçirdikden sonra artık bazı şeyler bana çok monoton , çok aynı ve sıkıcı gelmeye başladı..Hayatında bazen köklü değişiklikler yapmalı insan..Hem fiziki hemde ruhsal sağlığı açısından ...

Yakın çevremdeki arkadaşlarım 2012'de artık yabancı bir ülkeye gitme niyetinde olduğumu zaten iyi biliyor..Ailemde biliyorda annem gidebileceğime pek ihtimal vermediğinden şimdilik rahat..Ama ben kararlıyım..Artık yaşantımda bişeyleri değiştirmek istiyorum açıkçası yeni bir yer ,yeni bir yaşantı , merak bunlar insanı ruhen yenileyen olaylar..Türkiye'deki gidişatda açıkçası bu kararı vermemde tuz biber oldu..Malesef bu ülkenin 20 yıl içerisinde çok vahim bi duruma gittiğini görmek için dahi olmaya gerek yok..Ahlaki çöküş , daha fazla kazanma hırsı , siyasi oyunlar ve de OT gibi yetişen çok şey biliyorum diyen ama aslında hiç bir boktan çakmayan yeni nesil gençlik..Gidişat ortada..Ve de düzeleceğini söyleyene gülerim anca..Sahra Çölünde kış olimpiyatları düzenlicem demekle aynı şey nerdeyse..

Hergün haberlerde ne var ;
tecavüz haberleri , anasını kesen , sülalesini vuran , solladı diye adam öldüren , 2 tl için vurulan vatandaş , hastanelerdeki rezillikler , devleti soyup soğana çevirenler , dolandırıcılar , fakirlik , aşırı zenginlik , ne kadar cahil bi millet olduğumuzu ispat eden olaylar , pislik konusunda birşey dememe bile gerek yok..bir de imanın şartı..eyy türkiyem eyy

yani artık bıkkınlık geliyor..Bu ülkede evlenip , çocuk büyütmek ha..hele birde kız çocuğu olursa
artık okula gönder gönderebilirsen sapık dan bol bişi yok ülkemizde..

He birde ticari boyutu var işin..ülkemizdeki ekonomi ortada..500 + ssk ya he dersen garantisi olmayan işini bulursun..garantisi yok çünkü bey amcalar canı isteyince kovabilir..Vergi olayına bişi diyemicem dünyada bu kadar vergi alıpda paramız yok diyen bir ülke nasıl olabilir hayret..otomobilden % 200 alıcan nerdeyse el insaf !!! Ben işin ekonomik boyutunda değilim zaten giderken belli bi ekonomik durumu sağlayıpda gideceğimden o işin son hali :)

Acaba nereye gitsem diye baya bi inceleme yapmıştım.Bi kere avrupa olmaz..ordaki ekonomik durum ortada..ırkçılıkda hortluyor gün geçtikçe..Ki avrupada ki monoton hayat tarzı benim isteğimin tam dışında..Bu arada ırkçılık demişken..zaten TÜRK + MÜSLÜMAN olduğumuz için çoğu ülkede oturma iznini bırakın vize almak bile çook zor bunuda değerlendirince avrupayı çizdik..cıııırttt...Amerika desem oda aynı..öle tv'deki gibi değil abd bunu zaten yabancı forum ve kaynakları incelerseniz sizde anlarsınız + TÜRK - MÜSLÜMAN ikilisi bunların gözünde potansiyel Terörist olduğundan abd'ye de bir çizik cırrrtttt..

Kanada kötünün iyisi gibi ama soğuk iklim bize ters :D ..Aslında akıllardaki yer yeni zellanda..ama yeni zellanda oturma izni şartlarını çok ağırlaştırdığı için orasıda zora girdi..Avustralya aşırı sıcak iklimi , bide çoook uzak olması açısından biraz ofsayt..bilimum orman yanarmı bir ülkede ya..afrika'da ne işimiz var zaten orası komple cııırttt..Geriye kalıyor asya ve orta-güney amerika..

güney amerikada asjantin ekonomisi biraz bize benzese de o bölgede yaşanabilecek tek yer olarak gözüküyor..Orta amerikada ise biraz daha relax yaşam tarzı cezbetmiyor da değil hani..Jamaica , kosta rika , panama gibi " meteor geliorrr..ya gelsin salla " havasındaki yaklaşım tam türklük bir yer havası katıyor :)

Asya'ya gelirsek bi kere japonya ordaki türklerin son zamanlarda iice abartıya kaçan suç olaylarına bulaşma eğilimi yüzünden zor gözümde..bide onlar sıyırmış iş- ev- iş- ev yok fazka hızlı tempo..

Çin çok kalabalık ..ama iş açısından biçilmiş kaftan gibi dursada işin içine yicek girdimi direk -1 oluyor..ayrıca sadece ingilizce ile oralarda yaşamak mümkün değil kalıcam iş kurucam dediniz mi dil yeterlilik sınavına girmek gerekicek ki çince bu yaştan sonra bize işkence gelir :)
Tayvan bildiğiniz gibi bilgisayar parçası üreten büyük firmaların çoğunun merkez üssü yani teknoloji açısıdan ,iş açısından iyi bir ülke..yemek olayı gene ofsayt tabiki zaten o kıtada komple ofsayt napalım :) ..ama tayvan türklere kolay kolay vize vermemeye başladı..ki +mandarin çincesine yakın olduğunu düşünürsek tai dilinin oda zor :)

Süpriz singapur..Müslüman olmanın başımıza iş açmıcağı ender yerlerden biri..hala araştırmaktayım burayı bakalım ..

Kişisel favorim Güney Kore..Tabi burda biraz çifte standart uygulamış gibi oldum ama..Koreyi zaten önceden beri merak etmişimdir..bide filmleriydi , dizileriydi derken diline'de merak saldım..Bir kere Korece türkçeye çok çok yakın bir dil..Cümle kuruluş düzeni bile aynı..Bu açıdan bir türkün çoğu dile göre çok rahat öğrenebileceği bir dil Bu açıdan kore öne çıkıyor..Türk olmanın belkide dünyada tek sorun olmıcağı yer..Bize karşı büyük şehirlerinde olmasada bi saygı ve sevgi var ..neden kore savaşında yardım ettiğimizden dolayı..Vukuatsız bir türk vatandaşı vize almadan 3 ay süreyle korede kalabiliyor..ki iş kurma durumunda oturma izninde diğer ülkelere oranla daha az sorun çıkması demek..Teknoloji ve ekonomi olarak canım ülkemden 40 sene ilerdeler..(LG , SAMSUNG , HYUNDAI , KIA ,Knight Online :)) )

Bide bazı geleneklerinin bize yakın olduğunu göz önüne alınca şu anda gidilecek yer güney kore gibi..

tabi belli olmaz ne bilem 3 sene bu savaş çıkar , meteor çarpar , fener şampiyonlar liginde final oynar..

hani OLMICAK şeyler olursa neme lazım :)

1 yorum:

ömür karaman dedi ki...

avrupayı cizme hacı az sabır askerden geleyim halledicez ! Kararımız kat-i.