11 Temmuz 2009 Cumartesi

Hedo The Hero



Nihayetinde hidayet'de yeni takımına geçti..Söylenecek ilk söz siyah forma iyi olmuş :) ..NBA'ye gittiğinden beri bir türlü beklenen çıkışı yakalayamamışdı Hidayet 2 yıl öncesine kadar..ne olduysa son 2 yılda oldu..Hidayet önce müthiş bir sezonun ardından MIP ödülü aldı..Tabi bu arada All Star seçilmeyerek hakkı yendi..sonrada bu sezon takımı finallere çıkardı demek doğru olmaz ama çıkmasında en büyük paya sahip oyunculardan biriydi ..Bu sezon biraz istikrar problemi yaşasada bu sezonuda bence gayet başarılı geçirdi..orlando'nun rotasyonunu da düşününce bir yandan da milli takım .. yorgunluğun etkileri diyelim artık..

Finallerde de elinden geleni yaptı..ama takımın hem tecrübesiz olması , hemde medya + hakem desteğini alan " ağlak süperstar" kobe :) 'nin lakers'ı karşısında van guny'nin nelson'u kazanıcam , efsane olucam fantezisi pahalıya patladı ki..seri açık ara nelson yüzünden gitti zaten..neden courtney lee kobe'yi savunmada bu kadar zorlarken kenarda oturtur adamı anlamak mümkün değil..aslında şaşırmamak lazım..NBA koçlarının neredeyse tamamı oyun kitabında yazanı uygular, kafaların yada ellerinde :) bi sistem vardır..onu bozmazlar kesinlikle..öle büyük devrim felan yok..kağıttaki oyun planı neyse aynısı olacak..

Neyse biz Hidayete dönelim..Portland'mı Toronto'mu ..ahanda portland derken ters köşe yaptı..Toronto'yu seçti.Tabi bu seçimde eşinin etkisi olduğu söylensede takımında kendisine daha uygun olacağını düşünmeside etkili olmuş..Tabi burdaki nokta şu Portland önümüzdeki 2 sene içinde batı'da NBA finaline çıkması muhtemel 2 takımdan biri ..diğeride zaten belli söylemeye gerek yok :) ..Toronto'da durum böylemi..hayır hatta oldukçada kötü..

Toronto kadrosuna baktığımızda son takaslardan sonra da NBA'deki belkide en derin kadrolardan birine sahip..Ayrıca takımdaki avrupalıların sayısınında oldukça fazla olması avantaj.Takımın skor potansiyeli oldukça yüksek..Calderon zaten tek başına bir olay..Parker'ı maccabi zamanından bilmeyen yoktur avrupanın altını üstüne getirmişti ..pota altında Cris Bosh ise howard'dan artıları olan bi oyuncu..hem daha iyi bir serbest atıcı ,hem pozisyon alma becerisi daha iyi , hemde howard'da hala bi gram bile ilerleme göremediğimiz iyi bir orta mesafe şutor.. zaten bunları üst üste koydukmu takımın skor anlamında bi sıkıntı çekmemesi gerekir + hidayet de eklendi bu listeye..AMA..evet işte sorun bu ama da..Doğu'nun sertliği..Playoff'larda nerdeyse adamı pataklıcak konuma gelen savunma Toronto'da varmı ??..Savunma mı ..oda nesi :)

Toronto'nun en büyük derdi savunma..batı'da olsa koştur koştur at mantalitesi ile playoff yapılabilir belki ama Doğuda bu mantalite ile savunma bu kadar zayıfken playoff yapmak bile başarı toronto açısından ..

Bide Hidayetin bu takımı finallere taşıması filan bekleniyorsa komik bi durum olur..Raşit(hehe mikrop ya)'i alıp pota altı rotasyonunda müthiş bi rahatlama kazanan boston..ki garnett sağlam.."kral'ı koruycam dağalın uleyn" dierek clevland a geçen shaq..çaktırmadan büyük bi operasyona ( takasa) hazırlanan detroit..her ne kadar memphis ile görüşüyo olsa da yüzük sevdası sebebiyle miami'yi ve wade'i seçecek olan iverson... e tabi son olarakda hidayet,gortat,courtney lee gibi önemli 3 adamını yollayıp, " air canada " vince'i ve brass'i alıp pota altına takviye yapan orlando'yu göz önüne alınca toronto'nun doğuda finali bırakın , playoff'da tur geçmesi bile bence çok zor..ha tabi playoff'a kalırlarsa :)

Hiç yorum yok: